سینما | بلاگ

سینما

ساخت وبلاگ
تاریخچه بورس چیست ؟

جواب سوال بورس چیست :

 

بورس کلمه‌ای فرانسوی است که معنای آن در زبان فرانسه کیف پول می‌باشد. برای شناخت بورس و آشنایی بیشتر با آن بهتر است از "بازار" و تعریف آن شروع کنیم. در یک تعریف ساده، می‌توان گفت که، بازار مکانی است که در آن خرید و فروش صورت می‌گیرد؛ و ساده‌تر این است که بگوییم هرگاه شرایطی فراهم شود که بین خریدار و فروشنده رابطه‌ برقرار شود و معامله‌ای صورت پذیرد بازار تشکیل شده است. در بازارها به طور کلی دو نوع دارایی، دارایی‌های واقعی و دارایی‌های مالی، مورد معامله قرار می‌گیرند. دارایی‌های واقعی همان دارایی‌های فیزیکی هستند مثل زمین، ساختمان و انواع کالا مانند ماشین، لوازم خانگی و .... اما دارایی‌های مالی دارایی‌های کاغذی و بهتر بگوییم اسنادی هستند، مثل سهام و اوراق مشارکت. بورس‌ بازاری است که در آن دارایی‌های مختلف مورد معامله قرار می‌گیرد.

 

 

تاریخچه بورس:

 

تاریخچه تاسیس اولین بورس به اواخر قرن چهارده و اوایل قرن پانزده در کشور هلند بر می‌گردد. اما بورس به صورت مدون از دو قرن پیش شروع به فعالیت کرده است در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از ابزارهای الکترونیکی بیشتر معاملات در بورس از طریق رایانه صورت می‌گیرد .

 

بورس زیر نظر نهاد واحد نظارتی که معمولا سیاست‌های آن توسط بالاترین مراجع ذیربط دولتی در هر کشور اعمال می‌گردد که با حضور و مشارکت فعال بخش خصوصی ایجاد می‌شود و اتاق پایاپای که تضمین و تسویه قراردادها را بر عهده دارد از جمله مهم‌ترین بخش‌های آن محسوب می‌شودفعالیت می‌کند. علاوه برآن واحد نظارت داخلی (در داخل بورس) هیات بازرسین و داوری ارکان اصلی ساختار بورس را تشکیل می‌دهند.

سینما ...
ما را در سایت سینما دنبال می کنید

نویسنده : مینا بازدید : 127 تاريخ : 17 مهر 1399 ساعت: 14:19

جرثقیل سقفی چیست؟

جرثقیل سقفی چیست؟

جرثقیل سقفی یا جرثقیل پل نوعی جرثقیل صنعتی است که در کارگاه ها به منظور حمل و جا به جایی اشیا سنگین مانند ماشین آلات و تجهیزات صنعتی و همچنین تعمیر این اشیا بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

جرثقیل سقفی

این نوع جرثقیل شامل 3 نوع تک پل ، دو پل و آویز تک پل می باشد.

جرثقیل سقفی تک پل :

این نوع از جرثقیل سقفی برای سالن های با دهانه زیر 25 متر و همچنین جا له جایی بارهای زیر 20 تن استفاده می شود.

جرثقیل سقفی دو پل :

جرثقیل سقفی دو پل برای سالن های با دهانه بیش از 25 متر و نیازمند جا به جایی اشیای بسیار حجیم که در حین جا به جایی عرضی و طولی با ایجاد نیروی معکوس در شتابگیریها و ترمزها،مشکل ساز می شوند، کاربرد دارد.

جرثقیل سقفی آویز تک پل :

جرثقیل های آویز عموماً به صورت تک پل ساخته می شوند و به صورت معلق در زیر دو تیر نصب شده در سقف سالن حرکت می کنند. قلاب جرثقیل آویز بیشترین عرض سالن را در بر می گیرد و در سالن های فاقد ستون فلزی هم قابل اجراست.

ظرفیت این نوع جرثقیل معمولا زیر ده تن و با دهانه 24 متری طراحی می شوند. جرثقیل آویز در انبار ها ، صنایع بسته بندی سبک و هواپیما سازی کاربرد دارد.

ادامه مطلب : https://afzarcrane.com/%d8%ac%d8%b1%d8%ab%d9%82%db%8c%d9%84-%d8%b3%d9%82%d9%81%db%8c/

سینما ...
ما را در سایت سینما دنبال می کنید

نویسنده : مینا بازدید : 98 تاريخ : 8 مهر 1399 ساعت: 8:23